NEWS

学校生活

 

【中1】インター:iTime

投稿日2024/6/4

中学1年生インターの生徒は1限から7限の時間をiTime(探究の時間)でSTEAM Programを実施しました。

The first-year junior high school students in the inter-school program conducted a STEAM Program during their iTime (Inquiry Time) from the first to the seventh periods.


Egg Drop Challenge

AGとSGがペアになって卵を2階から落としても割れないような装置を作りました。
様々な要素を考慮し、パラシュート型、衝撃分散型、保護型などクリエイティブな装置を作っていました。
8割の卵は割れることなく、着地させることができました(実際の様子は Instagram でどうぞ)。

In the Egg Drop Challenge, AG and SG paired up to create devices that would prevent eggs from breaking when dropped from the second floor.
They considered various factors and came up with creative devices such as parachute types, impact-dispersion types, and protective types.
Eighty percent of the eggs landed without breaking.


future city project

未来の街を想像して街の様子を構想しました。
はじめにクラスでブレインストーミングを行い、未来に起こりうることを箇条書きで書き、最終的には絵を描きました。

In the Future City Project, students imagined what a future city might look like and conceptualized its features.
First, they brainstormed in class, listing possible future occurrences, and then they drew pictures based on their ideas.


ボードゲーム制作

通常のiTime授業時にアイディアを決めておき、オリジナルの作品を作りました。
何か必ず自分たちのオリジナルの要素を入れるようにし、人生ゲームやチェスを元にしたものもあれば、1から作り上げたゲームもあります。
午前中に作り上げ、午後は他のグループのゲームで楽しんで遊んでいました。

For the board game creation activity, students decided on their ideas during regular iTime classes and created original works.
They ensured that each game included some original element.
Some games were based on existing ones like The Game of Life or chess, while others were entirely original creations.
They completed their games in the morning and enjoyed playing each other’s games in the afternoon.